بازرسی آسانسور صنعتی برای آسانسورهایی که انتقال بار عمودی از یک سطح به سطح دیگر انجام می‌شود. آسانسورهای کارگاهی معمولاً برای حمل بارهای سنگین و مکانیسم‌های زیاد بار مورد بهره برداری قرار می گیرد.

قیمت آسانسور های صنعتی برای هر پروژه به صورت جدا احتساب شده ولی شرکت ما می‌تواند راه قابل اعتماد و مقرون به صرفه را برای شما به وجود بیاورد.

نکته مهم و قابل توجه این است که آسانسورهای صنعتی می‌تواند حمل بار و افراد را همزمان با یکدیگر انجام بدهند و هیچ گونه مشکل از ایمنی در این آسانسورهای صنعتی وجود ندارد و همه چیز کنترل شده است.

به طور کلی آسانسورهای صنعتی بسیار مفید و مقرون به صرفه هستند و در زمان ساخت بسیار ایمن بوده و جهت انتقال مصالح ساختمانی و نفرات می‌توانند مورد بهره ‌برداری قرار می‌گیرند.

آسانسور محدودیت ارتفاع نداشته و می تواند برای برج های بلند و بسیار بزرگ مورد استفاده قرار بگیرند.

بازرسی آسانسور صنعتی

بازرسی آسانسور صنعتی

نکات وتذکرات ایمنی بازرسی آسانسور صنعتی

براي جلوگیري از برق دار شدن تابلو، بدنه موتور و کابین آسانسور و همچنین به منظور کاهش نویز درسیستم حتماً از ارت مناسب استفاده نمائید.

ابتدا سیم ارت را کنترل و پس از حصول اطمینان از سالم بودن، آن را به تابلو وصل کنید تا در صورت اتصال ولتاژهاي بالا به بدنه، افراد و تابلو از شوك الکتریکی محافظت شوند.

2.5به ارت تابلو و سپس ارت تابلو را به ارت mm بدنه موتور گیربکسو کابین را توسط سیمی با قطر مناسب حداقل ساختمان متصل نمایید.

در صورت نداشتن چاه ارت استاندارد در ساختمان، به هیچ وجه از نول ساختمان به آسانسور می بایست داراي ارت جداگانه باشد.

مطابقاستاندارد 81 عنوان ارت استفاده نکنید.

همیشه درحین راه اندازي الکتریکی تابلو، برق را قطع کرده و پساز اطمینان کامل از انجام صحیح کار مبادرت به وصل برق نمائید.

اتصالات سیم ها به ترمینالها را محکم کنید. اتصالات ضعیف باعث بروز جرقه، سوختن ترمینال، ذوب شدن آنها و در نهایت آسیب دیدن و قطع شدن مدار می گردد.

توجه داشته باشید که ترمینال همواره برق دار می باشد، حتی زمانی که برق تابلو قطع شده  باشد.

جهت اطمینان از برق دار بودن سیمها و خطوط الکتریکی از بکارگیری روشهای سنتی نظیر تست جرقه که سبب خرابی  در بخشهای الکتریکی و الکترونیکی تابلو و سیم کشی خواهد شد، جداً خودداری کنید و به جای آن حتماً از مولتی متر، تستر یا لامپ تست استفاده کنید.

بازرسی آسانسور صنعتی

بازرسی آسانسور صنعتی

برای اجتناب از آتش سوزی و خسارات به بردهای الکترونیکی ازبکار بردن سیم های افشان به جای فیوزهای شیشه ای جداً خودداری نمائید و فقط فیوزهای سالم با آمپر مناسبرا جایگزین نمایید.

از به کار بردن بی مورد پیچ گوشتی و یا سایر ابزارها در داخل بردهای تابلو غیر از تنظیم پتانسیومترها اجتناب نمائید، زیرا ممکن استباعث اتصالی وایجاد جرقه و آسیب برد شود.

اتصالات مدار ایمنی باید دقیقاً مطابق با نقشه انجام گیرد.

قسمت های قدرت تابلو به هنگام اتصال به شبکه برق شهر دارای ولتاژ بالا می باشد لذا از دست زدن به آنها جداً پرهیز نمائید.

هیچ گاه برای حذف قسمتهای معیوب مدار ایمنی از پل الکتریکی استفاده نکنید.

به هنگام جوشکاری با قوس الکتریکی دقت کنید جریان اتصال بدنه از گیره اتصال بدنه ترانسفورماتور جوشکاری مستقیماً و از کوتاهترین مسیر به قطعه جوشکاری منتقل گردد. در غیر اینصورت ممکن است کابلهای ارت تابلو ناخواستهدر مسیر جریان بسیار زیاد جوشکاری قرار گرفته و در مواردی که این کابلها نازك بوده و یا چاه ارت استاندارد وجود نداشته باشد، صدمات جدی به تابلو وارد شود.

مسئولیت تنظیم و اطمینان از صحت عملکرد سیستمهای حفاظتی موتور نظیر موتورسیف، کنترل فاز و عملکرد سنسور به هنگام نصب بر عهده نصب کننده تابلوی کنترل می باشد.

در شرایط ویژه که مجبور به پل کردن مدار ایمنی هستید، تمامی جوانب احتیاط را رعایت تا از بروز هرگونه حادثه جلوگیری گردد.

مشخصات آسانسور صنعتی چیست؟

این آسانسورها می‌توانند ظرفیتی بالغ بر حداکثر سه تن را داشته باشند.

سرعت آنها کم بوده و به حداکثر ۶ صدم متر بر ثانیه می رسد.

کابین های این نوع آسانسور تمام فلزی بوده و دارای درب های آکاردئونی می باشند.

ابعاد کابین آسانسور با توجه به چاهک موجود در آن ساخته می شود

سیستم حرکتی این آسانسور به صورت کششی با استفاده از وینچ می باشد.

این آسانسور دارای سیستم ایمنی ترمز از که در هنگام افزایش سرعت آسانسور بیش از حد مجاز این ترمز به صورت خودکار عمل نموده و مانع سقوط می شود.

این اسانسور دارای سیستم اضافه بار می باشد. این سیستم به صورت الکترونیکی عمل نموده در صورتی که وزن بار قرار شده از حداکثر مجاز بیشتر بشود مانع حرکت کابین میگردد.

انواع آسانسور های صنعتی

آسانسور های صنعتی که درون چاهک نصب می شود و موجب حرکت نرم و این می‌شود

آسانسور های صنعتی که بر روی نمای ساختمان نصب شده و بر روی یک قطعه اصلی نصب می گردد.سیستم حرکتی این آسانسور به صورت کششی می باشد.

هنگامی که عملیات ساختمان به پایان می رسد این آسانسور های صنعتی را از چاه خود خارج کرده و به جای آن به نصب آسانسور اصلی مسافربر برای حمل و نقل ساکنین می پردازند.

در این مقاله سعی شد به صورت کامل به بررسی انواع آسانسور و همچنین نحوه کار آن و ارائه دفترچه راهنمای آن بپردازیم. امید است این مطالب برای شما مفید و موثر واقع شده باشد.

شرکت نیک بینش کارن یکی از شرکت های بازرسی آسانسور در کرج در استان البرز است که آمادگی خدکات رسانی به شرکت ها در تهران و البرز میباشد.