بازرسی آسانسور و رعایت اصول فنی طبق استاندارد های بین المللی که توسط سازمان کیفیت استاندارد ایران تدوین شده است برای امنیت جانی و مالی افرادی که از آن استفاده میکنند الزامی است.
امروزه آسانسور ها بدون استثناء در ساختمان هایی با بیش از 2 طبقه به کار گذاشته می شود و از همین رو بازرسی و تست فنی و استاندارد آسانسور ها ضروری است و همچنین امروزه دریافت پایان کار ساختمان ها از شهرداری منوط به صدور گواهی سلامت آسانسور ها می‌باشد که باید پس از بررسی موارد طبق تست‌های چک لیست آسانسور گواهی سلامت و ایمنی صد در صد آسانسور توسط کارشناسان و مهندسین آسانسور تایید شود.

بازرسی آسانسور در کرج

شرکت نیک بینش کارن با دارا بودن مجوز رسمی از وزارت کار و امور اجتماعی- مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت و بهداشت کار با بهره گیری از مهندسین با تجربه جهت صدور گواهی سلامت آسانسور با بیش از ده سال سابقه کار آماده انجام تست آسانسور، در سطح کشور به ویژه در استان تهران و البرز می باشد.

علاوه بر این بازرسی فنی جرثقیل و ایمنی انواع جرثقیل ها، لیفتراک ها،  بالابر ها و آسانسور ها از تخصص های این شرکت معتبر می باشد.

امروزه به دلیل عدم آگاهی نصابان آسانسورها و نداشتن دانش کافی در هنگام نصب آسانسور با وجود گذشت بیش از 10 سال از استاندارد آسانسور متاسفانه قوانین استاندارد با اشتباهات و تفاوت های زیادی نسبت به اصول صحیح خود انجام می شود و از این رو در تست آسانسور توسط کارشناسان عدم تطابق های زیادی رخ می دهد و علت آن نداشتن مدیر فنی آشنا با استاندارد آسانسور و كنترل كیفیت در هنگام نصب آسانسور می باشد.

بازرسی آسانسور طبق چک لیست آسانسور

بازرسی باید هر 6 ماه یک بار انجام شود تا همواره امنیت کاربران خود را حفظ کند زیرا آسانسور از قطعات مکانیکی و الکترونیکی زیادی تشکیل شده که اختلال در کارکرد هر کدام ممکن است جان افراد را به خطر بیاندازد.
قطعات در اثر استحلاک و خوردگی دچار فرسودگی می شودند.
در بازرسی فنی مواردی از قبیل روشنایی کابین آسانسور، روشنایی موتورخانه ، سیستم های كنترلی، ایمنی، الكتریكی و محركه آسانسور ، عملكرد قفل ها و درب های كابین و همچنین تست پاراشوت آسانسور و تست سرخوردگی سیم بکسل و بسیاری از مواد تست آسانسور دیگر طبق چک لیست بررسی می شود.

شرکت نیک بینش کارن علاوه بر تخصص خود در زمینه بازرسی در سایر حوزه های بازرسی مانند بازرسی لیفتراک، بازرسی دیگ های بخار، بازرسی فنی جرثقیل سقفی, جرثقیل برجی و موبایل همچنین بازرسی فنی مخازن تحت فشار را به صورت حرفه ای انجام داده و مهندسین صنایع و معادن شرکت نیک بینش کارن سالهاست در این حوزه به صورت کاملا تخصصی کار میکنند. و همچنین از اساتید دانشگاهی در این حوزه هستند.

اهمیت بازرسی آسانسور

این روزها استفاده از آسانسور در زندگی هر کدام از ما زیاد به چشم می خورد و همین ازدیاد آسانسورها در ساختمان ها و برج ها باعث شده است تا امنیت آنها با جان انسانها بیشتر گره بخورد از طرفی هم شرکت ها و بعضا افراد غیر متخصص زیادی به دلیل فروان شدن این وسیله پرکاربرد در زندگی و سود مالی آن به بازرسی آسانسور روی آورده اند ولی تخصص کافی و لازم را در این حوزه ندارند.
این افراد  با اشتباهات خود که ناشی از عدم آگاهی و دانش کافی در مورد قطعات فنی و الکتریکی و کارکردها آنها است با جان و مال کارفرما و افراد استفاده کننده از آسانسور ها بازی می کنند.

به همین دلیل انتخاب شرکتی که از نیروهای متخصص و تحصیل کرده در حوزه بازرسی آسانسور بهره می برد اهمیت بالایی دارد.
بازرسی شامل نکات بسیاری تکنیکی و فنی است که رعایت هرکدام از آنها در صدور گواهی سلامت آسانسور ها ضروری می باشد.

شرکت نیک بینش کارن با علم به این موضوع و ارزش معنوی بالای کار خود و سابقه بالا و نامب بودن شرکت همواره سعی در انجام کارهای خود به بهترین نحو می باشد. جهت درخواست انجام پروژه آسانسور به تماس با ما مراجعه نمایید.

بازرسی آسانسور در کرج

آسانسور در رده وسایل نقلیه عمود برسطح طبقه بندی می شوند و به دلیل استفاده عموم از آن‌ها رعایت نکات ایمنی ضرورت کامل دارد.
تا از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری به عمل آید و در عین حال سرویس دهی به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد، رعایت استانداردهای لازم و انواع بازرسی آسانسور در کرج که شامل بازرسی اولیه آسانسور، بازرسی دوره ای آسانسور توسط شرکت های استاندارد بازرسی آسانسور باعث کاهش حوادث می شود.
به دلیل سهم زیاد بخش نصب قطعات در یک آسانسور، نحوه غلط، سرهم بندی قطعات می تواند بهره برداری از آن را تحت تأثیر قرار داده و به مخاطره بیاندازد.
حتی اگر از قطعات مناسب در ساخت آسانسور استفاده شده باشد.

شرکت نیک بینش کارن کلیه تست آسانسور در کرج را بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی انجام می دهد.
بازرسان شرکت نیک بینش با تجربه خود در زمینه تست آسانسور و بازرسی لیفتراک، بازرسی جرثقیل، بازرسی دیگ بخار و بازرسی مخازن تحت فشار را انجام می دهند.

بازرسی اولیه آسانسور

بازرسی اولیه آسانسور و بازرسی حین ساخت آسانسور می‌تواند این مخاطرات را کاهش می دهد.
بیشتر کارفرمایان بهترین اجناس را از شرکت‌های معتبر خریداری می کنند و هزینه زیادی را متحمل می‌شوند، اما به دلیل رعایت نشدن استاندارد‌ها محصول خوبی حاصل نمی‌شوند.

تولید کنندگان و بهره برداران سیستم های آسانسور باید اطمینان حاصل کنند که سازه های آسانسور برای حمل و نقل امن و ایمن افراد ، کالاها یا تجهیزات و همچنین برآورده کردن کلیه الزامات استاندارد نظارتی طراحی و نگهداری می شوند.

قبل از بهره برداری از آسانسور باید از کلیه تنظمیات صحیح و کارکرد ایمن آن ها اطمینان لازم حاصل شده باشد.
شرکت های استاندارد بازرسی آسانسور به عنوان مرجع مناسب انجام بتست آسانسور کششی، تست آسانسور هیدرولیک، بازرسی بالابر صنعتی، بازرسی بالابر کارگاهی این اطمینان را برای مصرف کنندگان ایجاد می کنند که در محیط ایمن انتقال می یابند.

از شرکت های استاندارد که سالهاست در زمینه بازرسی آسانسور در کرج مشغول به فعالیت می باشد، شرکت نیک بینش کارن می باشد

شرکت کارن در زمینه انواع خدمات بازرسی و همچنین در زمینه صدور گواهی سلامت دیگ بخار، صدور گواهی سلامت مخازن تحت فشار، بازرسی جوش، تست ضخامت سنجی دیگ بخار، دوره آموزشی جرثقیل سقفی، تست جرثقیل تاور، تست فنی و ایمنی کلایمر، صدور گواهینامه سلامت اتوکلاو، همچنین بازرسی مخازن تخت فشار ، تست و بازرسی لیفتراک،  تست و بازرسی جرثقیل فعالیت می‌نماید.

کلیه خدمات ارائه شده تست آسانسور اعم از تست فنی آسانسور، تست ایمنی آسانسور و تست چاه آسانسور توسط بازرسان شرکت نیک بینش کارن انجام می شود.

سوالات متداول بازرسی و تست آسانسور

1) نحوه درخواست بازرسی آسانسور چگونه است .؟
بر اساس نوع نیاز به گواهینامه بازرسی آسانسور میتوانید درخواستتان را ثبت کنید .بازرسی آسانسور به 3 بخش درخواستی تقسیم میگردد .1- نیاز گواهینامه جهت ارائه به مسئول HSE و یا IMS سازمان مربوطه که کلیه سازمان ها و کارخانجات صنعتی مشمول آن می باشند.2- درخواست بازرسی اولیه آسانسور جهت ارائه به شهرداری و اخذ پایانکار که از طریق سامانه مدیریت بازرسی آسانسور سازمان ملی استاندارد ایران قابل انجام است .3- درخواست بازرسی ادواری ( دوره ای ) برای اطمینان از سلامت کارکرد آسانسور و همچنین اخذ پایانکار که از طریق مجوز سازمان ملی استاندارد اخذ میگردد .

2) گواهینامه استاندارد با گواهینامه سلامت چه تفاوتی دارد ؟
در تعریف گواهینامه ها ، عبارت (گواهی نامه ایمنی و سلامت آسانسور ) مفهوم یکسانی دارد که به اشتباه ، بر اساس نحوه ارائه آن که به اداره کار و اداره استاندارد بر میگردد تعریف جداگانه ای داده شده است . در هر صورت بر اساس اقدام متقاضی در صورتی که نیاز به اخذ پایانکار از شهرداری ها وجود داشته باشد گواهینامه ایمنی و سلامت آسانسور از طریق سازمان ملی استاندارد ایران اخذ شده و دارای اعتبار می باشد ، و همچنین اگر نیاز به ارائه گواهی به سازمان های مجموعه وزارت کار باشد گواهینامه ایمنی و سلامت توسط بازرسان مرکز مشاوه فنی وزارت کار صادر میگردد .

3 ) آیا در زمان بازرسی آسانسور نیاز به حضور سرویس کار آسانسور هست ؟
بله ،با توجه به الزام پذیرفتن مسئولیت چگونگی نصب آسانسور توسط مجموعه معتبر حضور سرویس کار از سوی شرکت عرضه کننده و تحویل آسانسور به بازرس الزامی بوده تا در هنگام انجام تست های بازرسی و تنظیمات فنی تابلو فرمان ، روند بازرسی را تکمیل نماید .

4) آیا گرفتن گواهینامه ایمنی و سلامت آسانسور الزامی می باشد ؟
بله ، برای گرفتن پایانکار ساختمانی تمامی ساختمان های ساخته شده در کشور ملزم به اخذ گواهی ایمنی و سلامت اولیه آسانسور می باشند و همچنین بر اساس قانون مسئولیت عدم دریافت گواهینامه ادواری آسانسور مستقیما به مدیر و یا مالک ساختمان بر میگردد که متاسفانه عدم توجه کافی مالکین محترم تا کنون خسارات جبران ناپذیری در این خصوص به وجود آمده است .

5) چگونه از اعتبار گواهینامه های دریافتی توسط شرکت های بازرسی مطلع شویم ؟
در صورتی که گواهینامه ایمنی و سلامت جهت ارائه به سازمان های زیر مجموعه وزارت کار دریافت نمودید حتما مجوز های مربوط به بازرسی آسانسور و مجوز اشخاص حقیقی که برگه گواهینامه با مهر ایشان صادر شده را دریافت نمایید و همچنین میتوانید از سایت مرکز مشاوران فنی اداره کار هم استعلام فرمایید.
و همچنین جهت اصالت سنجی گواهینامه های صادره استاندارد نام و مجوز و همچنین اعتبار آن به راحتی در سایت مرکز ملی تایید صلاحیت ایران وابسته به سازمان ملی استاندارد ایران قابل ردیابی می باشد .