شرکت نیک بینش کارن فعال در زمینه بازرسی جوش، پایش خوردگی ، بازرسی دیگ بخار، بازرسی انواع لیفتراک، بازرسی جرثقیل ، تست جرثقیل است.
جهت هرگونه درخواست بازرسی و تست با شرکت نیک بینش کارن تماس حاصل فرمایید.

پایش خوردگی به کاوش، مشاهده و ارزیابی تغییر مواد (به عنوان مثال ، فلز ، بتن ، چوب و غیره) ناشی از فرآیندهای تجزیه طبیعی مانند زنگ زدگی اتمسفر، محلول شیمیایی، اکسیداسیون، تبلور، واکنش های جفتکاری گالوانیک و غیره اشاره دارد. 
معمولاً با استفاده از تکنیک‌ها یا دستگاه‌های خاص “خوردن” خوردگی در زیرساخت‌ها، نیروگاه ها، ساختمان‌ها، پل‌ها و سایر سیستم‌های مهندسی شده.

تغییر ماده‌ای که ممکن است تحت کنترل باشد شامل کاهش وزن، تغییر در خصوصیات فیزیکی، شیمیایی، الکتریکی، مغناطیسی یا مکانیکی و از بین رفتن یکپارچگی اجزا (به عنوان مثال ترک خوردن) و غیره است .

کاهش وزن یکی از موارد زیر است :
متداول‌ترین تغییرات مواد فلزی در معرض خوردگی، که می‌تواند در اثر خوردگی یکنواخت (به عنوان مثال ، خوردگی عمومی) یا خوردگی موضعی مانند حفره ، خوردگی شکاف و خوردگی بین دانه‌ای ایجاد شود.
یک تکنیک یا دستگاه نظارت بر خوردگی نوعی روش است که آسیب خوردگی را تشخیص ، اندازه گیری و پیش بینی می‌کند و اجازه می‌دهد اقدامات اصلاحی به موقع بر روی سیستم تحت نظارت انجام شود.

پایش خوردگی

پایش خوردگی فرایندی است که اجزای تجهیزات ، سازه‌ها ، واحدهای فرآیندی و امکانات را برای علائم خوردگی ارزیابی و نظارت می‌کند. برنامه‌های نظارتی با هدف شناسایی شرایط خاص به منظور افزایش عمر و کارایی دارایی‌ها ضمن افزایش ایمنی و کاهش هزینه‌های جایگزینی ، انجام می‌شود. نظارت بر خوردگی انواع مواد را پوشش می‌دهد.

مزیت اصلی در اجرای نظارت بر خوردگی ، تشخیص علائم هشدار دهنده اولیه پایش خوردگی و تعیین روند و پارامترهای پردازشی است که ممکن است باعث ایجاد یک محیط خورنده شود.
پارامترهای پردازشی که ممکن است نیاز به تغییر داشته باشند شامل دما ، فشار ، pH و غیره هستند. علاوه بر این ، نظارت بر خوردگی برای اندازه گیری اثر بخشی روش‌های پیشگیری از پایش خوردگی به منظور تعیین اینکه آیا از روش‌های مختلف بازرسی و  یا نظارت استفاده می‌شود .

.”کاوشگر” های کنترل خوردگی می‌توانند دستگاه‌های مکانیکی، الکتریکی یا الکتروشیمیایی باشند.
این پروب‌ها یک عنصر اساسی در کلیه سیستم‌های کنترل خوردگی هستند.

ماهیت سنسورها بستگی به تکنیک‌های مختلفی دارد که برای نظارت مورد استفاده قرار می‌گیرد
اما اغلب یک سنسور خوردگی را می‌توان به عنوان یک کوپن ابزاری مشاهده کرد.

در سیستم‌های قدیمی، معمولاً برای این منظور از هدایتگرهای الکترونیکی استفاده می‌شد
و سیگنال‌های سنسور را به یک واحد پردازش سیگنال انتقال می‌داد.

پیشرفت در میکروالکترونیک تسهیل تهویه و پردازش سیگنال سنسور توسط میکروچیپ‌ها است
که در اصل می‌توان آن را جزء واحدهای حسگر قلمداد کرد.

نظارت بر خوردگی و پایش خوردگی

زمینه اندازه گیری، کنترل و جلوگیری از خوردگی طیف بسیار گسترده‌ای از فعالیت های فنی را در بر می‌گیرد.
در زمینه کنترل و پیشگیری از خوردگی گزینه‌های فنی زیادی وجود دارد.

از جمله حفاظت کاتدی و آندی، انتخاب مواد، دوز شیمیایی و کاربرد آن پوشش داخلی و خارجی اندازه گیری خوردگی از تکنیک‌های مختلفی برای تعیین خوردگی تجهیزات صنعتی است.

اندازه گیری خوردگی یک روش کمی است که با استفاده از آن می‌توان از کنترل و جلوگیری از خوردگی استفاده کرد.
تکنیک‌های پایش خوردگی را می‌توان ارزیابی کرد و بازخورد را برای کنترل و پیشگیری از خوردگی فراهم کرد.

یکی از ابزارهای قدرتمند در مدیریت خوردگی پایش خوردگی است
که بسیار دقیق میران خوردگی تجهیزات محیط‌های صنعتی را در لحظه اندازه گیری می‌کند.

فواید پایش خوردگی کاهش هزینه‌ها، افزایش طول عمر تجهیزات صنعتی و افزایش ایمنی را در بردارد.

نظارت و بازرسی روند خوردگی از هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کند و آسیب تجهیزات صنعتی زودتر تشتخیص داده می‌شود.

روش‌های گوناگون مستقیم و غیرمستقیم برای پایش‌خوردگی وجود دارد.


تکنیک های نظارت بر خوردگی را می توان با توجه به معیارهای مختلف به گروه های مختلف طبقه بندی کرد ، به عنوان مثال ، مستقیم یا غیرمستقیم ، نفوذی یا غیرتهاجمی ، آنلاین یا آفلاین و غیره. اگر روش نظارت نتیجه مستقیم خوردگی را اندازه گیری کند ، مستقیم ، در غیر این صورت غیر مستقیم است. کوپن های خوردگی ، مقاومت الکتریکی (ER) و مقاومت به قطبش خطی (LPR) نمونه های معمولی تکنیک های مستقیم هستند.

تکنیک های غیرمستقیم نتیجه فرایند خوردگی ، نمونه هایی از جمله سونوگرافی و رادیوگرافی را اندازه گیری می کنند. اگر یک تکنیک نظارت نیاز به ورود به جریان فرآیند داشته باشد ، سرزده است ، در غیر این صورت غیر مداخله گر است. کوپن های خوردگی ، ER و LPR را می توان به عنوان مزاحم طبقه بندی کرد زیرا دسترسی به جریان فرآیند برای این کاوشگرها مورد نیاز است. پروب های شار هیدروژن خارجی ، پروب های اولتراسونیک دستی ، پروب های نشت شار مغناطیسی و … را می توان به روش های غیر سرزده طبقه بندی کرد.

از پایش داخلی خوردگی می توان برای تعیین اثربخشی استراتژی های پیشگیری از خوردگی و تشخیص شرایط ناراحت کننده ای که می تواند باعث افزایش نرخ خوردگی در خط لوله شود ، یا اندازه گیری میزان خوردگی استفاده شود. در عمل ، توصیه می شود که بیش از یک تکنیک استفاده شود و نظارت فقط به یک نوع اندازه گیری متکی نباشد.

انواع پایش های مورد استفاده برای تعیین اینکه آیا پیشگیری از خوردگی حاصل می شود ، شامل اندازه گیری میزان آب و شیمی ، در دسترس بودن مهارکننده ، میزان دوز بازدارنده و باقیمانده بازدارنده (به عنوان مثال ، تخمین غلظت بازدارنده در فاز آب) است. با این حال ، گرچه این تکنیک ها ممکن است نشان دهنده خوردگی خط لوله باشند ، اما هیچ اطلاعاتی در مورد میزان خوردگی یا محل خوردگی آن ارائه نمی دهند. شمارش آهن (به عنوان مثال ، اندازه گیری مقدار آهن وارد شده به فاز آب در نتیجه خوردگی) همچنین می تواند برای نشان دادن اثربخشی برنامه بازدارنده استفاده شود ، اما نمی توان تعیین کرد که آیا مقدار آهن افزایش یافته در نتیجه حفره های موضعی یا خوردگی عمومی ، و بنابراین ، محاسبه نرخ خوردگی واقعی با استفاده از این روش دشوار است.